Aukro zmetci

V poslední době jsem se setkával s čím dál agresivnější propagací takzvaně bezpečné platby od Aukra. Co ale brání nějakému vychcánkovi, aby tuto službu nevyužil proti prodejcům? Prakticky nic! Tak je to. Pokud se kupující rozhodne, že si věc ponechá a obere vás o peníze, může tak celkem v klidu učinit aniž by se musel nějak extrémně namáhat. Co je ještě více k vzteku je čím dál tím agresivnější propagace této „služby“ přímo v nabídkách prodejce, kdy vám ještě před popis samotné nabídky naserou tohle.

Agresivní reklama na službu, o kterou není zájem.

 

Pochopitelně nikdo se nikoho na nic neptá…

Jak že ta jejich služba funguje? Údajně je to velmi snadné. Kupující vybere zboží, to zaplatí Aukru a to si ponechá vám náležící prostředky do doby, než uplyne lhůta stanovená k jejich odeslání na váš účet, nebo do doby, kdy kupující potvrdí, že zboží přijal a je v pořádku. Osobně nejsem zrovna nadšen, když mé legálně vydělané peníze má na svém účtu někdo jiný. Zde je další kámen úrazu. Kupující totiž může neoprávněně zvolit, že se zbožím není něco v pořádku a jste nahraní, ačkoliv vámi vystavené a prodané zboží bylo v době odeslání v absolutním pořádku. Jak se proti takovému jednání nepoctivých kupujících sahajících po vašem zboží s úmyslem si jej ponechat bez placení vůbec vyhnout? Aukro totiž v tomto případě musí nějakým způsobem ověřit, jak to se zbožím opravdu je, vyžádat od kupujícího i prodejce materiály ke zboží – pravděpodobně fotodokumentaci. A celý tento proces se může táhnout týdny, kdy na jedné straně vy jako prodejce budete tvrdit, že zboží bylo v pořádku a na druhé straně šmejd, který zboží například naoko poškodí a zdokumentuje jako vadné. Pokud se vám z takového kupujícího podaří vymámit své zboží zpět v původním stavu, můžete se pokládat za šťastné. Osobně jsem před mnoha lety řešil případ reklamace, kdy jsem odesílal otestovanou a funkční mechaniku bez zjevného poškození a vrátil se mi kus, který vypadal jako po mnohaleté bahenní koupeli, poznamenaný nespočtem škrábanců a evidentně delší dobu nefunkční.

Takže co z tohoto plyne pro prodejce a kupující? Prodejce se vystavuje riziku, že se najde nějaký vychcaný uživatel, který ho o zboží obere, případně způsobí nějakou škodu. Kupující má (více či méně) zaručeno, že pokud bude prodejce šmejd, tak mu Aukro peníze vrátí… Ano, vyzdvihuji zde jen negativa. Je to můj pohled na věc. Komu se to nelíbí, ať si prdel políbí, že ano. Jejich starý program na ochranu kupujících (což znamenalo udělat na prodejce „bububu“ a on se mohl posrat strachy z možnosti stíhání) stál za prd, takže se rozhodli, že to zkusí takto.

Nicméně mne tato myšlenka zrovna moc nenadchla. Tím, že zaplatíte přes „bezpečnou“ Aukro platbu, poskytujete své finanční prostředky volně k použití právě společnosti, která už takhle hrabe jak šílená. Poplatky za úspěšný prodej a propagaci nabídek totiž byly do nynějška jejich hlavním příjmem a od jejich zvýšení minulý rok toho museli nahrabat fakt hodně. Vezměte si kategorii „Počítače a Hry“, kde z každého úspěšného prodeje berou sedm procent (a jež je též hlavní kategorií, kde vystavuji) až do určité částky. Nyní, když si zvolíte „bezpečnou“ Aukro platbu, jim tímto dáváte další finance, se kterými mohou volně operovat. Bankám sice také dáváte takovou možnost již samotným zřízením konta, ale sakra, Aukro není banka!

Tak co? Ještě stále se vám ta myšlenka líbí?

Author: Powerack

Přidejte komentář