FOnline - Něco málo z historie

Datum: | Autor: | Kategorie:


FOnline - Něco málo z historie

Více či méně ve stručnosti si povíme něco málo o Fallout Online (FOnline) a jeho historii.

6.7.2009 Ohlášen Fallout Online 2238

Malá nezávislá vývojářská skupina, která si říká „Rotators“, podporovaná hlavním vývojářem FOnline, A. Tsvetinsky „Cvet“, se představuje se svým projektem FOnline: 2238, novou masivně multiplayerovou online hrou, která je zcela zdarma, postavena na slavných počítačových RPG titulech Fallout a Fallout 2. (C&P madbrahmin.cz)

13.8.2009 Odstartován provoz Fallout Online 2238 BETA

Hratelnost byla vcelku dobrá, avšak ještě dlouho se objevovalo spoustu bugů a bylo vydáváno mnoho updatů. V této fázi bylo možné, že jste vběhli do encounteru a vybafla na vás hláška „server offline“ právě kvůli updatům. Poté bylo potřeba hru vypnout, spustit updater a tahat megabajty dat.

30.8.2009 Fallout Online 2238 – WIPE

Kdo neví, co to wipe je, vysvětlím. Jedná se o smazání všech herních charakterů i se všemi jejich věcmi, které měli u sebe, na základně, či ve stanech i s těmi základnami a stany. Nepříjemná záležitost, ale toto se u online her ve fázi betatestů stává.

3.10.2010 Fallout Online 2238 v novém rozměru

Už je to nějaký pátek od toho co nám vývojáři Fallout Online ukázali svou audiovizuální prvotinu. A popravdě už je to bezmála 3/4 roku od třetího open beta testu, který odstartoval spuštění anglické odnože FOnline, která nese podnázev 2238. Tento úspěšný mód obou Falloutů si nedávno odnesl bramborovou medaili v žebříčku Indie Game of the Year modařské komunity ModDB. Ovšem autoři neusnuli na vavřínech a mimo pravidelné aktualizace nám za zavřenými dveřmi uvařili pekelně ostrý guláš.

V horizontu dvou týdnů totiž dojde k dalšímu wipe serveru, který sebou přinese další rozměr. Vývojáři se k tomuto kroku odhodlali především kvůli obtížím, které sebou nese 2D. Například jediná změna vzhledu postavy hráče vyžaduje ručně upravit více než 10 000 jednotlivých obrázků. S nástupem 3D se tak vývojářům uvolní pouta a přidávání novinek bude moci probíhat prakticky instantně v porovnání s časem, který je potřeba pro tvorbu 2D obsahu. Nová dimenze se bude týkat především NPC spolu s hráčovou postavou a jak sami autoři tvrdí posouvají FOnline do 2,5D.(C&P madbrahmin.cz)

25.3.2010 Fallout Online vstupuje do třetího rozměru s plnou parádou

Ve stručnosti vypíchnu pár nejzajímavějších změn, které se udály:

  • vstoupili jsme do třetího rozměru!
  • přidán nespočet nových map/lokací a plno starých bylo od základu překopáno
  • přidány nové úkoly a zatím neznámé auto
  • přidány 3 nové základny pro hráčské frakce
  • dveře se dají rozbíjet skrze explozi v těsné vzdálenosti od nich
  • překopány základní mechanizmy hry (kraftění, spolubojovníci, léčení a moho dalších)
  • přidány nové příkazy a užitečné vychytávky ve vzhledu
  • vývojáři se začínají zaměřovat na balancování hry, ne jen její ekonomiky

První dojmy z hraní jsou velice pozitivní. Změny, které jsou na první pohled patrné (tvorba postavy a její začátek v herním světě) hned od začátku pohltí hráče a konečně se můžeme začít bavit pro FOnline o nově objeveném elementu – PvE. Schválně jsem se toulal světem, abych narazil na některé z nových 3d kreatur. Čekal jsem všelicos, ale to jak plynule a bezchybně zapadly do herního prostředí je až zarážející. Jsme teprve na začátku nové éry, která by se dala označit jako 4. sezóna 2238 serveru, ale já se nebojím tvrdit, že nás čeká kvalitnější požitek z hraní jak kdy předtím. (C&P madbrahmin.cz)

16.8.2010 Fallout Online 2238 Rok první

Přesně před rokem skupina Rotators spustila veřejnou beta verzi mmo Fonline:2238. Za rok se toho hodně změnilo a to z zejména po technické stránce, snad vše k lepšímu. Lagy jsou minulostí, server je víceméně stabilní, instalace hry je daleko jednodušší, běží vlastní fórum a wiki. (C&P madbrahmin.cz)

Pak se dlouho nic pořádného, co by stálo za zmínku na mém oblíbeném webu madbrahmin.cz, nedělo a následují až novinky z roku 2012. Záměrně neodkazuji na takové hry, jako Fallout Online: The Life After a Fallout Online: Equilibrium. TLA jsem neměl možnost vyzkoušet a Equilibrium nebylo nikdy dokončeno, i když by se jednalo určitě o velmi dobrý počin.

4.1.2012 Fallout Online 2238 WIPE

Poslední wipe 2238. Co k tomu dodat. Opět se přišlo o všechno tak dlouho a pracně budované zázemí, crafty, stany a postavy, které se vypiplávaly. Vše nyní jede od začátku a nedá se s tím nic dělat.

8.6.2013 Fallout 2238 – The End

Nadpis správně napovídá: Fallout Online 2238 byl právě ukončen a nastává období sucha. Tedy ne tak úplně. Jiná skupina lidí se rozhodla, že bude ve vývoji Fallout Online pokračovat dále. Více však v příštích novinkách, které sem budou průběžně přidávány.