Operátor a neschopnost

Datum: | Autor: | Kategorie:


Operátor a neschopnost

Myslel jsem si, že do této kategorie budu přispívat jen minimálně. Bohužel se ukázalo, že se mi smůla lepí na paty a nejspíš mi tu nějaký šotek provádí neplechu. Na co jsem si přišel postěžovat tentokrát? Inu je to docela jednoduché uhodnout i z nadpisu. Pro ty pomalejší však upřesním, že se jedná o služby jednoho z tuzemských mobilních operátorů a jejich neschopnosti. Respektive jde o neschopnost pracovníků této společnosti.

Je to už přibližně rok a půl, co jsem si (už si nevzpomenu kde) pořídil SIM kartu s telefonním číslem, které se mi líbí. Líbil se mi i tarif předplacenky, který mi umožňoval ušetřit nemalou částku za hovory. Jelikož SMS se pro práci příliš nehodí, neřešil jsem je a vlastně první pokus odeslat nějakou SMS z tohoto čísla proběhl až přibližně půl roku zpět. Nutno podotknout že SMS nikdy neodešla. Myslel jsem si , že je to přístrojem a nechal to být s tím, že až zase tak o tolik nejde. SMS prostě odešla z jiného čísla a bylo vyřešeno. V poslední době však nastala potřeba odesílat SMS z tohoto "pracovního" čísla a tak jsem se rozhodl, že s tím něco udělám. Respektive že se pokusím s tím něco udělat.

Nejprve jsem starý telefon prověřil výměnou SIM karty za jinou a pokusem o odeslání testovací SMS. A hádejte co. Normálně odešla a doručila se. Pak jsem tuto problémovou SIM vložil do jiných telefonů (Xiaomi Redmi Note 7, BlackBerry Passport, BlackBerry Z10, BlackBerry Q5, Nokia Lumia 630, ...) ale ani přes to se mi nepodařilo z této SIM karty odeslat jedinou SMS.

A tak jsem si o víkendu udělal čas a zajel si do obchodního centra přímo na prodejnu operátora. Po desetiminutovém čekání, než se dva pracovníci vykecají mezi sebou a všimnou si, že mají zákazníka, se jeden konečně uráčil věnovat mi pozornost. Chování arogantní, stěží rozuměl tomu, co vlastně dělá. Dle mého nějaký floutek s nedokončenou střední. Po výměně SIM ze novou a dalších zhruba deseti minutách čekání, než se dotyčný prohrabe nastavením telefonu (a nenajde potřebnou položku), přičemž si telefon ještě několikrát zamknul, to vzdal, že to jednoduše nejde.

Dnes jsem se tedy rozhodl zkusit zjistit, zda nepomůže zavolat na infolinku. Tam mi bylo sděleno, že mi posílají SMS s návodem (či odkazem?) na nápravu. Nemám nejmenší tušení, co SMS obsahovala, jelikož mi žádná od hovoru uskutečněného kolem 15:00 nepřišla.

Další pokus o komunikaci s pracovníky vypadal následovně: Přes jejich vyhlášené webové stránky jsem jim napsal do chatu, popsal detailně problém a dodal všechny potřebné údaje nutné k vyřešení problému - tedy telefonní číslo a ID karty. Na odpověď jsem čekal plných 35 minut, přičemž jsem se ale k rozumné komunikaci nedostal, jelikož se druhá strana odpojila ve chvíli, kdy jsem se snažil odpovědět na nějakou "doplňující otázku". Tedy jsem napsal do chatu znovu tu samou žádost o pomoc s vyřešením situace. Po cca 10 minutách čekání, až se jakási Ludmila opět bude věnovat odpovědi, jsem se dočkal toho, že mně přepojí na "techniky" a že chce znovu ID karty a telefonní číslo (které měla mimochodem hned v prvním příspěvku ode mně). Dalších deset minut čekání přineslo generickou odpověď, že infolinka je otevřená denně do 19:00 a tedy mně tímto slušně posílá do prdele, protože je 18:40 a chce se mu už domů, nejspíš leštit si párek, protože to v práci nemůže a tak se na to těší.

Tímto pro mně jakákoliv komunikace skončila, protože to celé úplně smrdí arogancí, blbostí a leností. Říkají si "specialisté", ale ve skutečnosti jde jen o amatéry, kterým i takovýto problém dělá potíže. 

A já? Inu já vím, že celou dobu mám vše nastaveno správně. Kontroloval jsem to tolikrát, že se k požadovaným položkám na telefonech dostanu snad i poslepu. Problém není v SIM kartě, ale někde v jejich nastaveních někde na ústředně, či kde vlastně uchovávají data o telefonních číslech atp. každopádně zmetkům nenechám svůj kredit 1300 Kč jen tak propadnout. Ode zítřka volám, i když nemusím a SIM karty se po vybití kreditu zbavím... Naštěstí jsem si nechal ještě jeden kus s tím samým tarifem.